BENİ NAMAZA BAŞLATAN KİTAP - 3

(Karanlık Gecelerin Nurlu Sabahı)

Namaza çağırıyor, kurtuluşa çağırıyordu müezzin, yanık sesiyle. Kurtulmak, kurtarılmak istiyordum artık, bu gençliğimi mahveden yaşantıdan. Büyüklerimin, beni sevenlerin duası sayesinde gönderilen kurtarıcı, bu kitap olmalıydı. Yoksulluklarına rağmen haram lokma yedirmeyen babamın, haram süt emzirmeyen anamın yüreklerinden kopup, yüce Mevlâ’ya ulaşan dualarının lütfu olmalıydı bu kitap. Müezzin; tek kurtuluşun namazda olduğunu, kalpleri yumuşatan ya da ruhları yakan yanık sesiyle kâinata ilân ediyordu. Önceleri de hep duyuyordum bu sesi, bu çağrıyı. Fakat kurtulmak, kurtarılmak aklıma gelmiyordu nedense. Şimdi yeniden doğmuştum sanki. Okuduğum bu kitap, gençliğimin mahvına sebep olan gaflet uykusundan uyandırmıştı. Aslımı, insanlığımı hatırlatmıştı. Hayatımı karartan gece aydınlanmış, çocukluğumun nurlu sabahlarına yeniden kavuşmuştum. Çocukluğumda kıldığım namazı gören yaşlı amca, ayın on beşi gibi parlayacak demişti. Kararan ruhumu ayın on beşi gibi yeniden aydınlatmıştı bu kitap. Bediüzzaman hz.lerinin 7. Sözde; “Eğer bir yaşındaki çocuğun aklı bulunsa ve ondan sual edilse, ‘En leziz ve en tatlı hâletin nedir?’ Belki diyecek: (Aczimi, zaafımı anlayıp, validemin tatlı tokadından korkarak, yine validemin şefkatli sinesine sığındığım hâlettir)” dediği gibi, çocukluğumun saflığı ile Allah (c.c.)’ın sonsuz şefkatine sığınıp, sabah namazıyla yeniden namaza kılmaya başladım.

Hz. Ebû Hüreyre (r.a.)’dan rivayetle Peygamber Efendimiz (s.a.v.); “Sizden birinizin kapısının önünden bir nehir aksa ve bu nehirde her gün beş kere yıkansa, acaba üzerinde hiç kir kalır mı, ne dersiniz?” ve devamla “İşte bu, beş vakit namazın misalidir. Allah onlar sayesinde bütün hataları siler” buyurmaktadır.

Kardeşimiz Hayati Binler’in “Kırk Hadis” kitabında bu Hadis-i Şerifle ilgili olarak Murat Yüksel hocamızın yazdığı güzel şiiri de okurlarımıza aktarmak istedim.

Evinin önünde aksa bir nehir

Günde beş kez girip de temizlenir

Her gün böyle yıkanıp temizlenen

Kişide kalır mı hiç pislik ve kir?

Böyledir beş vakit namazın hâli

Beş vakit namaz da suyun misali

Bu kılınan namazlar sayesinde

Allah siler hataları vebali (Murat Yüksel)

İnşallah ben ve benim gibiler bu Hadis-i Şerifin müjdesine mahzar oluruz.

Hz. Mevlânâ; “İyinin, kötünün sınanması, kaynaşıp kötü tortudan ayrılması, üste çıkması içindir altının” demektedir.

Allah (c.c.) yüz akıyla özüne dönenlerden eylesin.

İşte bir kitap, bir sayfa, bir cümle hatta bir kelime insanın hayatının değişmesine vesile olmaktadır. Ömür sermayesini okumaya yatırmanın, en kârlı bir yatırım olduğuna inanarak; okumak, okumak, okumak…. Diyorum.

“Karanlık Gecelerin Nurlu Sabahı” kitabını yazan Sami Arslan ağabeyimden, bana dua eden büyüklerimden ve sevenlerimden Allah (c.c.) razı olsun. Haram lokma yedirmeyen babamdan, helâl süt emziren anamdan Allah (c.c.) razı olsun. Herkese bu kitap gibi kurtuluş vesileleri lütfetsin. Mü’minleri de imandan ayırmasın.
(Objektif Gazetesi, 08 Nisan 2008 Salı – Tlf. 0536 676 45 75)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ALLAH (c.c) razı olsunnn.. cenabı hak yurdumuzdan ezan sesini kalplerde yaradanın aşkını ve namaz sevgisini eksik etmesin..

Yorum Gönder