BENCİLLİK


Hiç düşündünüz mü, tavuk onca yayıldık­tan sonra îmal ettiği yumurtayı kendi yeme­mektedir. Koyun, keçi, inek gibi hayvanlar sütlerinin çok az bir kısmını yavrularına vermektedirler. Arının balı da öyle değil mi? Çok az bir kısmını kendine ayırırken, çoğu­nu bize vermektedir. Asma, üzümlerinin ne kadarını kendine ayırıyor dersiniz?

Tabiat tablosu genelde böyle. Bu bize ta­biatta bencilliğe yer olmadığını göstermek­tedir.

O halde akıllı, şuurlu ve üstün bir yaratık olan insanın dünyasında da bencillik yer al­mamalıdır.

Bencillik, sadece kendini düşünmek de­mektir. Benciller sadece ve sadece kendileri­ni düşünürler. "Ben tok olayım da isterse tu­fan olsun, önemli değil" derler. Şu tip cüm­leler onların ruh halini sergiler:

"Ben suya kanayım da isterse yeryüzüne bir damla yağmur yağmasın!"

"Gemisini kurtaran kaptan" "Beni sokmayan yılan bin yaşasın" "Bana ne! Neme lâzım!" "Sen çalış, ben yiyeyim"

Bu sözlerin dolaşmaya başladığı toplumlarda felâket çanları çalmaya başlamış demektir. Huzur yok olmuş, yerini bencil insanların muzdarip ve sıkıntılı dünyası almıştır. O toplumun insanları kimsesizlik, yalnızlık içerisinde kıvranıp dururlar. Dostluk, kardeşlik, yardımlaşma, dayanışma, sevgi ve saygı kalmamıştır artık. …. >

(Şaban Döğen, İnsan Olabilmek, İst. 1992, s. 117-118)


Tavuk zahmeti ben çektim demez

Yumurtayı bize verir kendi yemez

Koyun, keçi, inek gibi nev-i hayvan

Ottan süt yapar herkes hayran

Birazını yavrusu çoğunu içer insan

Arı da verir balını bize

Asma ikram eder üzümü dize dize

İşte tabiat böyle

Hiç bencillik var mı söyle

***

Akıllı şuurlu üstün yaratılan insan

Neden bencil olsun diyor iz’an

Bencil kendini düşünür sadece

Bu ne kötüdür hem adice

Bakın şu sözleri ne divanece

***

Karnım tok olsun

İsterse tufan olsun

Önemli değil el saçını yolsun

Beni susuz koymasın

Varsın toprak suya doymasın

Gemisini kurtaran

Odur en iyi kaptan

Beni sokmayan

Bin yaşasın yılan

Sen çalış ben yiyeyim

Bana ne neme lâzım diyeyim

Sende olmayanı giyeyim

***

Toplumda gezerse bu sözler

Bencilin sıkıntılı dünyasına açılır gözler

İnsanlar huzuru özler

Kalmaz dost kardeş sevgi saygı

Toplumu sarsar telaş ve kaygı

Çare bulamaz ne tıp ne yargı

Yaraları sarmaya yetmez sargı


MSN: pekelailesi32@hotmail.com

(Hedef Gazetesi, 09 Ağustos 2008 Cumartesi – Tlf. 0536 676 45 75)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder