ÇOCUK

Değerli babacığım

Şefkatli anacığım

Nadide bir çiçek gibi açtım

Gönüllerinize neşe saçtım

Sevginizle şefkatinizle coştum

Huzurla hayata koştum

Büyüyorum değişiyorum

Sizlerden farklı gelişiyorum

Hatasız insan olmaz

Baskıyla çocuk doğruyu bulmaz

Özgürlük tanıyıp beni anlayın

Her zaman her yerde kollayın

Kendi işimi kendim yaparım

Büyüdüğümü başka nasıl anlarım

Bırakın büyüdüğümü bileyim

Hatalarımı kendim sileyim

Davranışlarımın sonucuna katlanırım

Yoksa size şartlanırım

İstikbal endişesiyle sıkmayın

Geleceğimi geleceğim için yıkmayın

Çok istiyorum büyümeyi

Ve istikbale yürümeyi

Davranışlarım yaşıma uymuyor

Elimde değil aklın sesini kalbim duymuyor

Şımartmayın fazla

Çocuklaşırım da uğraşırsınız nazla

Biliyorum her şeyi alamam

Verdiklerinize de kayıtsız kalamam

Verdiğiniz söze güvenirim

Tutmazsanız gücenirim

Kurallarınız olursa kesin ve kararlı

Anlarım gittiğim yol zararlı

Yasaklarla sabrım taşar

Serbest kalınca da yolum şaşar

Tutarsızlıklarınızla aklım karışmasın

Fırsatı yakalayıp sizinle yarışmasın

Nasihatlerinize oldum hep tepkili

Yaşantınız bence daha etkili

Eğitilmemde arada varsın yanlışlarınız olsun

Çabuk unuturum

Yeter ki kalbim sevgi saygınızla dolsun

Bağırarak söylediklerinizi duymam

Kıyaslamayın yaşantınıza uymam

Kendimi yerinize koyamam

Şefkatle söylediklerinize doyamam

Küçük hatalarımı başıma kakmayın

Suçluluk duygusu içinde bırakmayın

Baskıyla uslandırmaya kalkmayın

Katlanırım hak ettiğim cezaya

Suçumu aşarsa döner ezaya

Sorduğum soruyu

Dinleyip kısaca anlatın konuyu

Yüklediğiniz görev boyumu aşmazsa

Yeteneklerimden öteye taşmazsa

Severek koşarım

Övgülerinizle coşarım

Başkasıyla yarıştırmayın

Umutlarımı umutsuzluğa karıştırmayın

Olgunluk sınırlıdır yaşla

Her şeyi öğrenmek isterim canla başla

Köşeye sıkıştırmayın

Yalana alıştırmayın

Başkalarının yanında saldırmayın

Aşağılayıp ar perdemi kaldırmayın

Karşılığında ben de

Fazlasıyla yaparım hem de

Haksızlığını anlarsan çekinme söyle

Sevgimi azaltmaz artırır böyle

Seviyorum düşündüğünüzden çok

Kendinizi erişilmez göstermenize gerek yok

O vasıflarınızı göremediğim zaman

Üzüntüm olur pek yaman

Kalbime saplanır ok

Arada sizleri üzüyorum

Bu sıraladığım isteklerimi süzüyorum

Fazla bulduysanız eğer

Sevginize birçoğunu feda etmeye değer

Beni ben olduğum için sevin yeter

Sormadan oldunuz anam babam

Verilseydi seçme hakkı

Yine çocuğunuz kalmak olacaktı çabam

(Mustafa Pekel)


MSN: pekelailesi32@hotmail.com (Objektif Gazetesi, 2 7 Haziran 2008 Cuma – Tlf. 0536 676 45 75)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder