ISPARTA BELEDİYESİNDEN ALTIN BİLEZİK

Mimar Sinan Camiinin karşı köşesinde açıkta kurulan masada, bir hanım kızımızın halkımıza sunduğu hizmeti merak edip, yaklaştım. Isparta Belediyesinin çeşitli branşlarda Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları açtığını öğrendim. Hanım kızımız, bu kurslara katılmak isteyen vatandaşlara form dilekçe doldurtuyordu. Böylece bu faydalı hizmeti vatandaşımızın ayağına getirmekle birlikte ilgilerini çekerek, haberdar ediyor ve bilgilendiriyordu. Kursların tamamen ücretsiz olduğunu, kurs sonunda Milli Eğitim Bakanlığından onaylı sertifika sahibi olunacağı da belirtiliyordu.

Böylesine faydalı bir hizmete ilgisiz kalamadım. Daha fazla bilgi almak istedim. Halı Sarayında olduğunu öğrendiğim ISMEK bürosuna gittim. Beni nezaketle karşılayan Cengiz Bey’den bu konuda kapsamlı bilgi aldım. Ayrıca MSN adresimi ve telefon numaramı da alarak daha da bilgilendirebileceğini belirtti.

Burada konunun detaylarını verme imkânım yok. Meslek Liselerinin atıl kaldığı bu zamanda, Isparta Belediyesinin ortaya koyduğu bu hizmetin, her zamankinden daha çok önem arzettiğini düşünüyorum.

İnsanın diğer canlılardan farklı olarak, devamlı düşünmek, öğrenmek ve kendini yenilemek mecburiyetinde kalan bir yaratılışa sahip olduğunu görüyoruz. Bu da zamanı ve eğitimi değerli kılmaktadır. Kısacık dünya hayatı da zamanın, ne öldürülecek ne de boşa harcanacak kadar değersiz olmadığını gösteriyor. Hemen her yaşta öğrenmeye dolayısıyla eğitime muhtaç olan insan, zamanın her anını plânlı bir şekilde değerlendirmek durumundadır. Plânlanan zaman, her türlü ihtiyacı karşılamaya yetecektir.

Çalışan insanın dinlenmeye ihtiyacı, eğlenmeye de hakkı vardır. Odun kesmekle uğraşan adam, zaman zaman çalışmasına ara vererek, baltasını bilemekte ve gücünü yenilemektedir. Böylece daha çok verim elde edebilmektedir. Öyleyse insan, eğlenceye bu açıdan bakabilmelidir. Sihirli kutunun büyüsünden kendisini kurtarmalıdır. Internet Cafe ve diğer kahvelerde değerli zamanını hoyratça harcamamalıdır.

Dün okur-yazarlığı olanın, hizmet edebileceği alanlar mevcutken, bugün fakülte hatta yüksek lisans mezunları dahi istihdam edilebilmek için, çalmadıkları kapı bırakmıyorlar. Dün lise muadili Öğretmen Okulu mezunları hemen atanabilirken, bugün Eğitim Fakültesini bitirenler sınava tabi tutuluyorlar. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Bu da zamanın, daha rasyonel şekilde kullanılması gerektiğini ortaya koymaktadır. İş-güç sahibi olabilmek, bulunduğu işte daha yararlı olabilmek, farklı yeteneklerin geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu da kısıtlı zamandan azami derecede istifade edebilmeyi gerektiriyor.

Dün okumak istemeyen çocuk, ilkokuldan sonra zanaata gidebiliyordu. Hayatın zorluğunu görüp, okumaya yönelenler olabiliyordu. Bugün ilköğretimi bitirdiği yaştaki çocuğun, zanaata boyun eğmesi zor, birçoğu için de imkânsız görülmektedir.

Günümüzün yaşam şartları istikbal endişesini ön plâna taşımıştır. Birçok yetenekler, bu endişenin yarattığı umutsuz ve karamsarlık ortamında yok olup gitmektedir. Fakat farklı yeteneklere sahip olmanın önemini anlayanlar, bu ortamı lehlerine çevirebilmenin gayretiyle, zamanla yarışmaktadırlar. Bilhassa programcılık seviyesinde bilgisayarı, konuşabilecek derecede yabancı dili öğrenerek, istihdam edilebilme şanslarını artırabilmektedirler. Yapılması gereken de budur.

Hatta yetenekleri ortaya çıkarma, bilinenleri geliştirme arzusu sadece istihdam amacıyla sınırlı kalmamalıdır. Hemen her yaşta insanın, bir şeyler yapabilmiş olmanın mutluluğuna, toplumsal kaliteye katkıda bulunmanın hazzını da eklemiş olacaktır.

Bu mülahazalarla, halkımızın büyük çapta istifade edebileceğini düşündüğüm Isparta Belediyesinin “Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları”nı, atalarımızın deyimiyle “Altın Bilezik” olarak değerlendiriyorum.

Daha önceki yazımda da kahvehanelerin kitaplarla donatılarak, kıraathane haline getirilmesinden duyduğum memnuniyetimi ifade etmiş ve Isparta Belediye Başkanı Sayın Hasan Balaman’a teşekkür etmiştim. Eğitime verdiği önemi, bu tür faaliyetlerle ortaya koymasından ziyadesiyle memnun oluyor, halkımızın da takdir edeceğini umuyorum. Hiçbir yatırım, insana yapılandan daha kârlı değildir. Çünkü faydalı ve kalıcı eserleri gerçekleştiren insandır. Toplumun huzuru, bütünlüğü ve kalitesi, eğitimli insanların varlığına bağlıdır. Bu inançla, bu yolda hizmet veren Isparta Belediye Başkanı Sayın Hasan Balaman’a tekrar teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.

Sonuç, milletçe kucaklaşmak yekpare,

Eğitim, eğitim, eğitim tek çare.

(M. Pekel)

MSN: pekelailesi32@hotmail.com – Tlf. 0536 676 45 75

(Hedef Gazetesi, 25 Ağustos 2008 Pazartesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder